Francia-német zsoldoskompánia a XVII. századból
2013. november 7., csütörtök

Egy kétéves kislány ruhája, 3. rész - kabát

A cikk előző részében a szoknya és az ing varrását írtam le. Bár a kétéves kislányom időközben lassan négy lesz, a ruhája kiállta az idő próbáját, az ing és a szoknya bő szabása miatt még mindig használható. Most következik a kabátka.

A kabátot olajzöld lenvászonból varrtam, natúr lenvászon béléssel. A szabására Jan Steen egy festményén látható kabátból következtettem. Ezen a hát oldalsó részénél ugyanott látható a varrás, mint a felnőtt ruhákon, hátul fűzéssel záródik, és bő ujja is van.

Jan Steen: Veszekedő kártyajátékosok (1665, részlet)
Forrás: Web Gallery Of Art

A képen jól látható, hogy az ujjaknál sok szövetet ráncoltak a karöltőbe, míg a csuklónál semmit. Az ujjakat ezért két-két trapézból varrtam össze, amelynek egyik alapja a csuklóbőség fele, a másik oldala pedig akkora, amekkorát az anyag kiadott.

Jan Victors: Kuruzsló a piacon (1650,
részlet). Forrás: Web Gallery Of Art

A kabát törzsét fenti Jan Victors-képen láthatóhoz hasonlóan, elöl záródó változatban készítettem el, egy felnőtt szabásmintát alapul véve, de derékszűkítés nélkül. A kabát hat pár, váltakozva felvarrott franciakapoccsal záródik.

Az elülső kapcsok

A kész kabát kiterítve